4 december 2016

Mijn eerste cursus 'Visagie Basis' | Lifestyle.


Zoals ik jullie in een eerder artikel vertelde heb ik een tijdje terug mijn eerst visagie cursus gevolgd en behaald. Ik deed deze cursus op de Wellness Academie in Eindhoven. Wat voor mij een ideale locatie is omdat dit lekker dicht bij huis is. In dit artikel vertel ik jullie alles over de cursus en hoe ik het ervaren heb. In een later bericht vertel ik jullie waarom ik nu cursussen volg in plaats van een jaaropleiding.



Over de Wellness Academie.

De wellness academie is een opleiding instituut met verschillende cursussen en opleidingen. Deze zijn (bijna) allemaal op het gebied van innerlijke- en uiterlijk verzorging. Ze hebben hier namelijk ook cursussen als bedrijfsbeheer en fotografie. Het instituut komt oorspronkelijk uit Belgiƫ maar ze zitten op verschillende locaties zowel in Nederland als in Belgiƫ. (Amsterdam, Rotterdam, Eindhoven, Utrecht, Gent, Antwerpen en Hasselt.) De wellness academie bied dus een veel verschillende opleidingen en cursussen aan en dit allemaal voor prima prijzen!

Waarom ik voor deze cursus heb gekozen.

Ik ben op een gegeven moment gestopt met school (dit artikel volgt nog.) maar wilde toch graag bij blijven leren. Ik werk nu al een tijdje in de visagie branche maar ik weet dat er nog genoeg is voor mij om te leren. Toen ik op het internet aan het zoeken was naar leuke, interessante en betaalbare cursussen kwam ik regelmatig de website van de 'Wellness Academie'. Op de website staat een ruim aanbod aan cursussen waaruit je kan kiezen. Ook onder het tabblad 'Visagie' staan verschillende cursussen opgesteld. Ik besloot me te verdiepen om de cursus 'Visagie Basis' om daarna eventueel door te stromen naar de cursus voor gevorderde. De cursus die ik wilde gaan doen kostte €260,00 en duurde een weekend. (zaterdag en zondag van 10:00 tot 17:00) Wel wilde ik graag een positieve eerste indruk van het instituut voordat ik me inschreef voor de cursus dus ging ik naar de openavond, ook in eindhoven. Hier had je de mogelijk alle cursussen en opleidingen door te kijken en eventueel persoonlijk vragen te stellen aan de docenten van het instituut. Ook zou ik 10% korting krijgen als ik me de dag erna zou inschrijven voor een cursus.

Over de cursus.

Ik besloot me daarom gelijk in te schrijven voor de cursus. Ik kreeg gelijk een mailtje terug dat ik was geplaatst. Hier was ik natuurlijk super blij mee omdat mij verteld werd dat de cursus super snel vol zou zitten. Vanaf dat moment duurde het nog ongeveer twee maanden voor ik de cursus zou gaan doen maar ik had er super veel zin in.


Toen het eindelijk zover was ging ik vol enthousiasme naar de cursus. We kregen via de mail een lijst met wat we allemaal nodig hadden om deel te nemen aan de cursus, de rest van de make-up zouden ze daar hebben. Toen ik in Eindhoven aankwam leerde ik gelijk een meisje kennen waar ik de gehele cursus mee heb doorgebracht. (Gabrielle) Ze vertelde mij dat zij een YouTube kanaal heeft en dat ook zij al werkt in de branche. We waren met een groep van 12, de meiden/vrouwen in de groep varieerde ontzettend qua leeftijd. (tussen de 18 en 50.)We begonnen de cursus met het reinigen van het gezicht. Stap voor stap. Dit was voor mij een onderdeel waarover ik nog wat vragen had dus het was fijn dat daar zo diep op werd ingegaan. Daarna gingen we verder met een dagmake-up en die lieten we daarna ook weer overgaan in een avondmake-up. Ze liet ons zien hoe we dit gemakkelijk en snel konden doen. Per dag hadden we een half uur lunch-pauze. De volgende dag deden we een bruidsmake-up en smokey eyes. Vooral tijdens de smokey eyes heb ik veel nieuwe dingen geleerd. Ik deed dit namelijk altijd heel anders. Als jullie hierover een artikel willen zien, laat het me vooral weten!












Het waren twee lange dagen waarin ik super veel heb geleerd en super leuke nieuwe meiden leerde kennen. Ik heb tijdens de cursus totaal niet het idee gehad dat ik echt op school zat omdat de lokalen fijn zijn ingedeeld en de docente super leuk was.


Wanneer je de cursus hebt afgerond krijg je een certificaat en een schriftelijke cursus. Dit is fijn zodat je thuis eventueel alles nog een keer door kunt lezen en terug kunt vinden.

Zou ik je de Wellness Academie aanraden?

Ja, dat zou ik zeker. Ik ben zelf ook van plan hier meerdere cursussen te gaan volgen en heb daar nu al zin in! De Wellness Academie heeft leuke docenten en vooral leerzame lessen. De cursus was absoluut niet saai omdat we in een fijn tempo doorgingen. Als er iets was dat je niet begreep kon je vragen stellen en de docente liep continue langs iedereen af om te kijken hoe het gaat. Op dit moment volg ik ook de thuisstudie Bedrijfsbeheer op de Wellness Academie, hierover komt later nog een artikel.

Dit was het artikel over mijn eerste visagie cursus en hoe ik dit ervaren heb. Kortom heb ik een super leuk weekend gehad!

Liefs, Kelsey.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten